MIASTO
Problematyczne skrzyżowanie będzie przebudowane. Ruszyły konsultacje
Drogowcy przygotowują się do przebudowy skrzyżowania Alei Tysiąclecia Państwa Polskiego z Aleją Solidarności oraz ulic Domaszowskiej i Żniwnej. Remont poprawi bezpieczeństwo oraz ułatwi dojazd do kampusu uniwersyteckiego.
Największe zmiany szykują się przy modernizacji skrzyżowania, gdzie projektanci zaproponowali powstanie wyspy centralnej - podobnej do tej istniejącej na przecięciu ul. Sandomierskiej, Źródłowej i IX Wieków Kielc. - Charakteryzuje się ono dużą przepustowością, od czterech do siedmiu tysięcy samochodów na godzinę. Przy takim rozwiązaniu można zastosować prostą sygnalizację świetlną, a to jest ważne w kontekście zielonej fali oraz szykowanego projektu Inteligentnego Systemu Transportowego, który zakłada koordynację świateł na największych skrzyżowaniach – mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Obecnie skrzyżowanie jest wąskie i niebezpieczne. Sporą trudnością jest brak możliwości skrętu w lewo z drogi krajowej. - Kiedyś funkcjonowały tam lewoskręty, ale zostały zlikwidowane ze względów bezpieczeństwa. Po remoncie będzie można wykonać manewr skrętu w każdą stronę – podkreśla Skrzydło.
Kolejnym elementem będzie przebudowa ulicy Domaszowskiej, gdzie zaplanowano małe rondo na skrzyżowaniu z Wiejską i Górną. Podobne ma powstać na skrzyżowaniu Poleskiej i Żniwnej. Inwestycja ma ułatwić dojazd do kampusu uniwersyteckiego. Wraz z jego rozwojem powoduje on coraz większe natężenie ruchu.
Konsultacje dotyczą przede wszystkim dwóch wariantów drogi rowerowej. - W pierwszym zaplanowano pasy rowerowe, które będą usytuowane na jezdni w obu kierunkach, natomiast w wariancie drugim przewidziano wspólny ciąg rowerowy – tłumaczy rzecznik MZD. Na stronie www.idea.kielce.eu oraz www.mzd.kielce.pl dostępny jest opis projektu. Można też spotkać się z projektantami 12 i 13 oraz 19 i 20 września 14 – 16 w Miejskim Zarządzie Dróg. Uwagi i opinie dotyczące przedsięwzięcia można też przesyłać do siedziby MZD. Konsultacje potrwają do 27 września.
Szanowany czas realizacji inwestycji to 2019-2020 rok, a jej koszt to ok. 16 mln zł. 85% funduszy ma pochodzić z unijnego programu Polska Wschodnia.