MIASTO
Podstępny marketing na wystawie
Wystawa opowiada o świadomej konsumpcji. W Galerii Brama przy Instytucie Designu pojawiła się kolejna ekspozycja z cyklu „Projektanci IDK”. Tym razem swoje obiekty przedstawia Judyta Marczewska. Tematem jest „Generacja G”.
Wystawa „Generacja G” mówi o pokoleniu wychowanym w dobie dostępu do wszystkiego. Zawiedzeni, nieufni, czujni coraz bardziej świadomi konsumenci reklamowej rzeczywistości walczą z nadmiarem. Wystawa „Generacja G” za pomocą formy graficznej ma za zadanie przybliżyć odbiorcy problem działań podprogowych na rynku oraz zachęcić do świadomego sprzeciwu. Autorka wystawą pyta czym tak naprawdę jest świadoma konsumpcja. - Dzisiejszy świat jest przeładowany informacją, handlem, marketingiem. Pojęcia „Generacja G”, bądź zamiennie „Pokolenie Y” używają amerykańscy socjologowie w kontekście globalnej wrażliwości społecznej - mówi Judyta Marczewska, autorka wystawy z Instytutu Designu.
Ekspozycja prezentuje hasła i plakaty, które oddziałują na naszą świadomość. - Tą wystawą chciałabym podpowiedzieć odbiorcom w jaki sposób firmy reklamowe i ich hasła wpływają na nas podprogowo i jak intensywne jest to działanie. Wystawione obiekty nie będą służyły do podziwiania. One mają wartość merytoryczną – mówi Marczewska.