MIASTO
Obsługa niepełnosprawnych poza kolejnością? Miasto nie zamierza odgórnie regulować tej kwestii
Miasto odniosło się do propozycji radnego Marcina Stępniewskiego, dotyczącej obsługi osób niepełnosprawnych poza kolejnością. Sekretarz miasta, Szczepan Skorupski zaznacza, że nie ma potrzeby wprowadzania takiej zasady odgórnie, bo w ratuszu rzadko tworzą się kolejki.
– Większość spraw w Urzędzie Miasta załatwianych jest na bieżąco. Problem dużej liczby osób oczekujących na załatwienie czegoś w wydziale komunikacji został rozwiązany poprzez wprowadzenie systemu umawiania interesantów na konkretną godzinę telefonicznie, bądź poprzez serwis internetowy – stwierdza Skorupski.
– W referacie ewidencji ludności oraz referacie dowodów osobistych kolejki tworzą się sporadycznie i wówczas osoby z widoczną niepełnosprawnością są obsługiwane w pierwszej kolejności. Niepełnosprawni, którzy mają problem z dotarciem do urzędu w celu złożenia wniosku o dowód osobisty, mogą telefonicznie poprosić o wizytę w domu. Ponadto osoby niepełnosprawne mają zapewnione wsparcie i wszechstronną pomoc ze strony pracowników biura obsługi interesantów. Nie ma zatem konieczności wprowadzania dodatkowych regulacji wewnętrznych w tym zakresie – zaznacza.
Co do jednostek podległych Urzędu Miasta, za organizację pracy w tych miejscach odpowiedzialni są ich dyrektorzy, którzy według informacji przekazanych przez Szczepana Skorupskiego, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące obsługi interesantów, w tym niepełnosprawnych.