MIASTO
Nowa strona miasta dostępna na smartfonach!
Istniejąca od 2006 roku stara witryna kieleckiego Urzędu Miasta to już przeszłość. Nowy serwis to miejsce dla mieszkańców, a nie wybitnych informatyków. Co ważne, w końcu można z niego korzystać na smarfonach!
O tym, że strona jest przestarzała powszechnie mówiło się już od 2019 roku. Dzisiaj (4 stycznia) miasto poinformowało o uruchomieniu witryny pod nowym adresem. Dotychczas było to um.kielce.pl teraz kielce.eu.
– Świat cyfrowy, który nas otacza jest bardzo potrzebny, ale nie zawsze wszyscy potrafią się w nim poruszać. Dlatego stworzyliśmy nową stronę. Jest ona przede wszystkim funkcjonalna, przejrzysta, czytelna i intuicyjna – mówi prezydent Kielc, Bogdan Wenta.
Strona została podzielona na cztery kategorie: mieszkańcy, biznes, turystyka i studenci. – Przede wszystkim to portal dla mieszkańców, nie dla informatyków i urzędników. Pandemia pokazała, że musimy dostosować go zarówno do tych najmłodszych, nawet pięcioletnich użytkowników, jak i do tych najstarszych, mających osiemdziesiąt i więcej lat. Nowością jest to, że strona została dostosowana do smarfonów i tabletów. Z poprzednią witryną były w tej kwestii problemy – mówi wiceprezydent Bożena Szczypiór.
Stworzenie nowego serwisu kosztowało miasto blisko sto tysięcy złotych. – Na tę kwotę złożyło się między innymi opracowanie funkcji graficznych, modelu zarządzania treścią i czteroletni hosting. Cała konfiguracja była po naszej stronie. Przenieśliśmy prawie cztery tysiące podstron i stworzyliśmy ponad trzysta pięćdziesiąt szablonów – mówi Anna Dwurnik, główny specjalista biura ds. inteligentnego zarządzania zrównoważonym rozwojem - smart city.
Strona została również dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. – Przede wszystkim jest napisana prostszym, bardziej ludzkim językiem. Spełnia też wszystkie wymogi jeśli chodzi o dostępność. Konsultowaliśmy tę stronę z naszą radą do spraw osób z niepełnosprawnościami, którzy przekazali swoje sugestie, do których się dostosowaliśmy. Oczywiście znajduje się na niej przekierowanie do wszystkich wniosków. Mam nadzieję, że teraz łatwiej będzie trafić do treści, które najbardziej interesują kielczan – dodaje Dwurnik.
Miasto zachęca mieszkańców do wyrażania swoich opinii na temat nowej strony, tak by można było ją stale doskonalić. Włodarze informują również, że od 10 stycznia zacznie funkcjonować nowy, bardziej przystosowany do obsługi różnych dokumentów i wniosków, biuletyn informacji publicznej.