MIASTO
NFZ ankietuje pacjentów
Jesteśmy zadowoleni z podstawowej pomocy lekarza rodzinnego, czy nie? Poziom satysfakcji pacjenta ze świadczonych usług w państwowych poradniach sprawdzą ankiety Narodowego Funduszu Zdrowia. Formularz można wypełnić na stronie NFZ bądź w jego wojewódzkich oddziałach.
Badanie ankietowe dotyczy pomocy uzyskanej w ostatnich 12 miesiącach w ramach podstawowej opieki zdrowotnej refundowanej przez NFZ. Ankieta składa się z 23 pytań, a jej wypełnienie zajmuje około czterech minut. Pytania dotyczą głównie kwestii organizacji udzielania świadczeń. Wynik ankiet ma powiedzieć Funduszowi co zdaniem pacjentów trzeba poprawić w świadczeniu usług w poradniach rodzinnych. – Absolutnie nie chcemy oceniać pracy lekarzy. Chcemy usprawnić organizację udzielania świadczeń – podkreśla Zofia Wilczyńska, dyrektor kieleckiego oddziału NFZ.
Ankieta jest skierowana tylko i wyłącznie do pacjentów i jest dobrowolna. Jak mówi Beata Szczepanek, rzecznik NFZ w Kielcach pilotażowa odsłona badania już ruszyła. Dodaje, że ankiety zostały wydrukowane i wyłożone w siedzibie Narodowego Funduszu Zdrowia przy ul. Jana Pawła II w Kielcach. Chętni mogą wziąć udział w badaniu ankietowym przez internet.
Badanie satysfakcji pacjenta potrwa 3 tygodnie. W przyszłości ma być powtarzane. Tutaj znajdują się szczegóły i elektroniczna wersja ankiety.