MIASTO
Koronawirus. Jakie sprawy można załatwić w wydziale komunikacji Urzędu Miasta?
Urząd Miasta opublikował listę spraw, które w czasie stanu zagrożenia epidemiologicznego można załatwić on-line, bądź telefonicznie. W wydziale komunikacji będą przyjmowani interesanci umówieni po 16 marca na konkretny termin i godzinę. Bezpośrednia ich obsługa dotyczy tylko pilnych spraw.
Będąc w domu można między innymi złożyć: zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu, wniosek o wyrejestrowanie pojazdu, wniosek o wydanie prawa jazdy oraz zawieszenie przewozów regularnych na okres do 14 dni.
Władze miasta proponują przełożyć na termin późniejszy między innymi: wymianę dowodu rejestracyjnego, zmianę adresu zamieszkania właściciela pojazdu, dopisanie lub wykreślenie współwłaściciela w dowodzie rejestracyjnym, wydanie wtórnika karty pojazdu, czy egzamin na instruktora nauki jazdy.
Jednocześnie Urząd Miasta wprowadził zmiany organizacyjne dotyczące przyjmowania interesantów. Bezpośrednia ich obsługa ma się odbywać tylko w sprawach pilnych. Ponadto w wydziale komunikacji będą przyjmowani tylko interesanci umówieni po 16 marca na konkretny termin i godzinę, a dotychczasowe ustalenia terminów do rejestracji pojazdów, dokonane do 13 marca, ulegają anulowaniu.
Na stronie Urzędu Miasta czytamy „Na okoliczność zagrożenia karami pieniężnymi za niedokonanie w 30-dniowym terminie rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej albo niezgłoszenia w tym samym terminie zbycia / nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju, informujemy, że obecna sytuacja epidemiologiczna powinna być traktowana jako siła wyższa w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i tym samym wyłącza ona karanie z tytułu naruszenia przepisu zawartego w art. 140 mb ustawy Prawo o ruchu drogowym, jeśli miało ono związek z sytuacją epidemiologiczną.”
Więcej informacji pod linkiem: http://www.um.kielce.pl/biuro-prasowe/aktualnosci/art,22225,praca-wydzialu-komunikacji-od-dnia-17-marca-2020-r-do-odwolania.html