MIASTO
KCK z gazetą. Miasto partnerem
31 marca w nasze ręce trafiło pierwsze wydanie bezpłatnego biuletynu informacyjnego „Kielecka”. W gazecie, która ukazywać się będzie co dwa tygodnie, pojawią się treści związane z szeroko pojętą kulturą, ale i gospodarką oraz społeczeństwem. Jej roczny koszt produkcji to prawie 50 tysięcy złotych.
- Biuletyn jest szansą na to, by dotrzeć do większej grupy odbiorców, zwłaszcza w trudnym czasie pandemii. Będzie promował naszą działalność, także gdy ruszymy już z imprezami i koncertami – wyjaśnia Augustyna Nowacka, dyrektor Kieleckiego Centrum Kultury.
Biuletyn dostępny będzie we wszystkich instytucjach kultury, bibliotekach miejskich, a także placówkach podległych urzędowi Miasta Kielce. Wydawać je będzie Kieleckie Centrum Kultury. Pojawią się w nim i informacje związane z życiem miasta, a partnerem przedsięwzięcia jest Urząd Miasta Kielce. - Będą to treści dotyczące codziennego życia kielczan, poczytamy o lokalnej gospodarce i różnych projektach realizowanych przez miasto Kielce – dodaje dyrektor KCK-u.
Zdaniem Marcina Stępniewskiego, radnego Prawa i Sprawiedliwości, istnieje obawa, że gazeta będzie promocją prezydenta Kielc i władz miasta.
- Powstaje pytanie, czy powinniśmy przeznaczać publiczne środki na autopromocję. To prawie 50 tysięcy złotych kosztów. Jeśli byłyby to pieniądze prywatne – nie ma żadnego problemu – ocenia.
Jak podkreśla radny, w czasie pandemii wszystkie instytucje kultury są zamknięte. Zasadność tworzenia biuletynu obecnie jest więc w jego ocenie wątpliwa.
- Większość imprez się teraz nie odbywa. Trzeba dodać, że biuletyn ma być dystrybuowany w Urzędzie Miasta i instytucjach kultury, a więc w miejscach gdzie informacje zawarte w gazecie i tak są dostępne – zaznacza.
Nakład biuletynu to 10 tysięcy egzemplarzy. Rocznie, koszt produkcji gazet to około 48 tysięcy złotych. Daje to około dwa i pół tysiąca złotych za jedno wydanie.