Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

MIASTO

Fatalny stan kieleckich ulic. Radny proponuje opracowanie „Strategii Odbudowy Dróg”

czwartek, 03 lutego 2022 11:25 / Autor: Weronika Karyś
Fatalny stan kieleckich ulic. Radny proponuje opracowanie „Strategii Odbudowy Dróg”
Fatalny stan kieleckich ulic. Radny proponuje opracowanie „Strategii Odbudowy Dróg”
Weronika Karyś
Weronika Karyś

Fatalny stan kieleckich ulic to temat, który wraca do mieszkańców każdej zimy. Deszcz, śnieg, roztopy i przymrozki sprawiają, że w nawierzchni tworzy się mnóstwo ubytków, które mimo że usuwane, po czasie znowu się pojawiają. Nie inaczej jest tym razem. Radny Marcin Stępniewski ma jednak pomysł, jak zaradzić problemowi.

– Z każdy rokiem, miesiącem, a wręcz tygodniem stan kieleckich ulic ulega pogorszeniu, a widać to w szczególności w okresie zimowym oraz pozimowym, gdy właściwie każda kielecka droga przypomina bardziej ser z dziurami niż jezdnie z prawdziwego zdarzenia. Od lat ta kwestia jest zaniedbywana i nie tylko nic się nie zmienia w tym zakresie, ale wręcz problem się pogłębia – zauważa radny Stępniewski.

– Wychodząc naprzeciw tym problemom proponuję wprowadzenie Strategii Odbudowy Dróg w Kielcach, która byłaby dokumentem, na którym opieralibyśmy się przez najbliższą dekadę – informuje.

Według radnego, do realizacji tego przedsięwzięcia niezbędne są trzy elementy.

– Po pierwsze dziesięcioletni plan odbudowy dróg w Kielcach składający się z konkretnych ulic do realizacji w konkretnym roku. Tworzony byłby w porozumieniu pomiędzy Prezydentem Miasta oraz Radą Miasta, a następnie byłby przyjmowany poprzez stosowną uchwałę – tłumaczy.

Kolejnym krokiem miałoby być coroczne tworzenie dokumentacji projektowych na drogi zgodnie z przyjętym planem dziesięcioletnim lub aktualizacja dokumentacji projektowych, którymi obecnie dysponuje miasto.

– Umożliwiłoby to sprawne i szybkie ogłaszanie przetargów niezwłocznie po zapewnieniu finansowania danemu przedsięwzięciu. Dodatkowo w przypadku pojawienia się możliwości pozyskania zewnętrznego finansowania gotowe projekty umożliwiłyby niezwłoczne staranie się o takie środki, co często jest wymogiem koniecznym – zauważa Stępniewski.

Ostatnim elementem inicjatywy miałaby być kwestia wysokości finansowania zadań drogowych uzależniona corocznie stałym procentem dochodów własnych.

– Zapewniłoby to w każdym roku odpowiednią kwotę na budowę i remonty dróg w Kielcach niezależnie od kondycji finansowej miasta. Kwota mogłaby być zwiększania w zależności od potrzeb, jednak nie mogłaby być niższa niż ustalony limit procentowy, a każda złotówka poniżej limitu nie wydana w danym roku zwiększałaby środki przeznaczone na budowę i remonty dróg w roku kolejnym – mówi.

Według radnego wprowadzenie powyższych elementów pozwoliłoby w perspektywie kilkuletniej uporać się z problemami drogowymi Kielc. Marcin Stępniewski zaznacza, że być może przedłoży w tej sprawie rezolucję, którą omówi cała rada miasta.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO