KULTURA
Muzeum Zabawek i Zabawy ma nowe logo!
Kieleckie Muzeum Zabawek i Zabawy nie odpoczywało nawet podczas pandemii. W tym trudnym dla obiektów kulturalnych okresie udało się między innymi opracować nowe logo. Jego kształt, a także użyte kolory nie są przypadkowe.
- Zależało nam na tym, żeby wykorzystać już istniejące, ważne dla nas elementy starego logo, które od 40 lat kojarzy się z naszym muzeum. Postanowiliśmy więc pozostać w obrębie podstawowych zabawek, które mamy w zbiorach, czyli klocków - informuje Daria Dyktyńska, dyrektor Muzeum Zabawek i Zabawy.
Konstrukcja przypomina układankę. - Koło nawiązuje do zegara, który znajduje się na szczycie budynku naszego muzeum oraz czasu, który łączy historię z teraźniejszością. W tym kierunku poszło również nasze hasło „Łączymy pokolenia”. Jego celem jest pokazanie, że w naszych działaniach odwołujemy się do tradycji zabawkarskiej i chcemy wejść w nowoczesność z odświeżonym znakiem i propozycjami dla odbiorcy – tłumaczy.
Widoczny w logo łuk to nawiązanie do bramy, która pozwala na przejście z przeszłości do teraźniejszości. Nieprzypadkowa jest również kolorystyka. - Kolor morski stanowi nawiązanie do dla nas bardzo ważnej, największej i najbardziej rozpoznawalnej wystawy prezentującej zabawki z czasów PRLu. Magenta kojarzy się z landrynkami, z czymś miłym i słodkim. Z kolei brąz to ciepło, kakao i czekolada – opowiada Daria Dyktyńska.
Muzeum Zabawek i Zabawy rozpoczęło również prace nad kształtowaniem strategii rozwoju muzeum. Mają one potrwać około czterech miesięcy. Nad całością czuwa profesor Katarzyna Barańska z Uniwersytetu Jagiellońskiego.