"Sylwester w Filharmonii w szampańskim nastroju"
Arie z oper i operetek, m.in. "Carmen", "Tosca", "Trawiata", "Zemsta nietoperza" i "Wesoła wdówka" zabrzmią w sylwestrowy wieczór w Filharmonii Świętokrzyskiej. O godzinie 18 rozpocznie się tam koncert zatytułowany "Sylwester w Filharmonii w szampańskim nastroju". Przed publicznością wystąpią sopranistka Katarzyna Trylnik i tenor Adam Zdunikowski oraz orkiestra symfoniczna pod batutą Jacka Rogali.
Wkrótce kolejny rok za nami, ale jego ostatni wieczór może się kojarzyć przede wszystkim z szampańskim nastrojem, zabawą, winem i dobrym towarzystwem. To wszystko gwarantuje Filharmonia Świętokrzyska, organizator koncertu sylwestrowego, na którym wystąpią znani i lubiani śpiewacy - Katarzyna Trylnik oraz Adam Zdunikowski.
Katarzyna Trylnik to ceniona sopranistka, laureatka wielu prestiżowych konkursów, kreująca wielkie role operowe. Natomiast Adam Zdunikowski w swoim repertuarze ma ponad 60 partii operowych, chętnie wykonuje role charakterystyczne, np. zakochanych amantów. Możemy być pewni, że para ta potrafi sprawić, że ostatnią noc w roku spędzimy w doskonałym humorze, a ten stan ducha utrzymamy co najmniej do białego rana.
Bilety w cenie 100 złotych normalny i 80 złotych ulgowy do nabycia w kasie Filharmonii w godzinach od 9 do 17, a w dniu koncertu od godziny 9 do momentu jego rozpoczęcia.
KATARZYNA TRYLNIK
Występowała i nagradzana była już jako uczennica szkoły muzycznej w Opolu. Studiowała śpiew solowy w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie Haliny Słonickiej, otrzymując dyplom wraz z przyznanym wówczas po raz pierwszy medalem „Magna Cum Laude”. Laureatka międzynarodowych konkursów wokalnych: w Nowym Sączu 1997, w Karlovych Varach 1997, na Konkursie Moniuszkowskim w Warszawie 1998. Od czasu debiutu rolą Zerliny w Don Giovannim współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową. Do szczególnie ważnych ról artystki w ostatnim czasie w Operze Narodowej należy Alina w Goplanie Żeleńskiego – produkcji nagrodzonej prestiżową International Opera Award (2017) i Micaëla w Carmen Bizeta w reż. A. Chyry (2018). Od 2016 współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską (Rozalinda w Zemście nietoperza, Micaëla w Carmen), gdzie weźmie udział w obchodach 10-lecia Upiora w operze jako gość specjalny i wystąpi w musicalu, kreując rolę primadonny Carlotty. Istotną część działalności artystycznej śpiewaczki stanowią również wykonania koncertowe dzieł operowych oraz udział w licznych koncertach oratoryjno-kantatowych. Występowała w teatrach operowych Bremy, Monachium i Frankfurtu. Śpiewała na scenach i estradach Augsburga, Dubaju, Moskwy, Münster, Paryża, Wilna i na Sycylii oraz w większości polskich filharmonii.
ADAM ZDUNIKOWSKI
Urodził się w Warszawie. Kontakty z muzyką rozpoczął w wieku 7 lat, śpiewając w chórze chłopięcym Lutnia. Ukończył Akademię Muzyczną w Warszawie w klasie śpiewu solowego doc. R. Węgrzyna. Jest laureatem konkursów wokalnych: Ady Sari w Nowym Sączu, Stanisława Moniuszki w Warszawie, Belvedere w Wiedniu oraz zwycięzcą VI Wielkiego Turnieju Tenorów w Szczecinie. W 1990 zadebiutował na scenie kameralnej Teatru Wielkiego w Warszawie partią Clema w MAŁYM KOMINIARCZYKU Benjamina Brittena. Współpracuje ze wszystkimi teatrami operowymi w Polsce oraz ze Staatsoper w Hamburgu, Operą Narodową w Sofii i Narodni Divadlo w Pradze. Ma w swoim dorobku role w wielu operach (ponad 60 partii); w jego repertuarze znajdują się również utwory oratoryjne (ok. 60 tytułów). Brał udział w licznych festiwalach muzycznych. Występował pod batutami takich znakomitości, jak: Jerzy Semkow, Stanisław Skrowaczewski, Nello Santi, Jiri Belohlavek, Jonas Kovacs, Kazimierz Kord, Antoni Wit, Jacek Kaspszyk, Gabriel Chmura, Jerzy Maksymiuk, Noam Sheriff, Krzysztof Penderecki, Lawrens Foster.
JACEK ROGALA
Dyrektor Filharmonii Świętokrzyskiej
PIOTR MATWIEJCZUK
Muzykolog, krytyk muzyczny, dziennikarz Programu 2 Polskiego Radia, laureat nagrody im. Witolda Hulewicza za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości radiowej. Jest autorem kilku tysięcy autorskich audycji muzycznych, publicystycznych i reportażowych, opracowań muzycznych i słuchowisk w Teatrze Polskiego Radia. Współpracował z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, w latach 2012-2016 był redaktorem naczelnym miesięcznika Muzyka w Mieście. Obecnie jest redaktorem naczelnym Ruchu Muzycznego. Publikował m.in. w Tygodniku Powszechnym, Ruchu Muzycznym, Gazecie Wyborczej, Czasie Kultury i na portalu dwutygodnik.com.