"Brodzić po wodzie" i "Zobacz jazz & Golden ages"
Kielecki Teatr Tańca zaprasza na dwa spektakle.
ZOBACZ JAZZ & GOLDEN AGES choreografia: Jean Claude Marignale /Mister Dynamite/ oraz Jean Charles Zambo / JoYsS/kostiumy: Elżbieta Pańtak, Jean Claude Marignale /Mister Dynamite/ oraz Jean Charles Zambo / JoYsS/scenografia: Grzegorz Pańtak, Jasmina Parkitamuzyka:Golden Ages: Jean-Charles ZAMBO / Billie Holiday/ Billie Holiday feat Miles Davis / Benny Goodman & Peggy lee/ Benny Goodman /Sidney Bechet/ Peggy lee/ Hot Sugar Band/ The Solomon Douglas Swingtet/ Ennio Moriconeczas trwania: 35 minut
Widowisko Kieleckiego Teatru Tańca to podróż w głąb kultury tańca jazzowego, jego barwnej historii oraz różnorodnych odmian, które dziś odkrywamy na nowo.
"Zobacz Jazz" to spektakl, którego całość tworzą dwie kompozycje choreograficzne: Hymn of Life stworzony przez Jean Claude Marignale /Mister Dynamite/ oraz Golden Ages stworzony przez Jean Charles Zambo /JoYsS/.
Choreografia: Jean Claude Marignale / Mister Dynamite /Golden Ages to spektakl, który przenosi widza do roztańczonego Harlemu z lat 20 i 30 XX w. Cotton Club to pierwszy przystanek w podróży do Złotego Wieku, pełen swingu, charlestona i energetycznej muzyki. Symbolizuje znaczenie jazzu, jego roli w rozwoju kultury tanecznej, a także formę uznania czarnych artystów, ówczesnej białej, zamożnej klienteli. Spotykały się tam pokolenia mistrzów i uczniów, dla których taniec był wspólnym radosnym światem.
Kolejny przystanek to Savoy Ballroom miejsce, w którym zarówno czarni jak i biali mogli zapomnieć o segregacji rasowej oraz wspólnie tańczyć na jednej scenie. To jazzowa rewolucja, taneczny rozkwit, zmysłowość oraz sensualność ruchu. Każdy element spektaklu stanowi swoisty hołd złożony kulturze swing jazzu oraz jego wpływu na kształtowanie takich stylów jak: Charleston, Lindy Hop, Boogie, Rock oraz wielu innych, rozwijających się na całym świecie.choreografia: Jean Charles Zambo / JoYsS/
„BRODZIĆ PO WODZIE” Spektakl jest zbiorem autorskich choreografii do pieśni Negro spirituals, opracowanych w formie scenicznej tańca jazzowego. Przedstawienie jest oryginalnym połączeniem muzyki gospel z ruchem scenicznym. Pieśni Negro Spirituals ilustrowane są tanecznymi choreografiami, składającymi się z współczesnego tańca jazzowego oraz elementów folkloru afroamerykańskiego. Spektakl ten jest hołdem złożonym dla Alvina Ailey’a, amerykańskiego artysty tańca.
W przedstawieniu „Brodzić po wodzie” Kielecki Teatr Tańca pragnie przybliżyć charakter jazzowego Teatru Tańca. Należy podkreślić, że Negro Spirituals są ściśle związane z praktyką śpiewu zbiorowego, tak więc najwłaściwszym do wykonywania tych pieśni jest bez wątpienia chór.
W przedstawieniu tancerzom towarzyszy Chór Kameralny Fermata oraz studenci Instytutu Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
choreografia, kostiumy: Elżbieta Pańtak i Grzegorz Pańtakanimacje: Maria Łozińskareżyseria światła: Grzegorz Pańtakprzygotowanie chóru, dyrygent: Ewa Robak opracowanie muzyczne: Krzysztof Jończyk akompaniują: Krzysztof Jończyk – instrumenty klawiszowe, Gabriel Kowalczyk – gitara basowa, Bartosz Kłosowski – zestaw perkusyjny, Martyna Dolęga – conga.