Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

Final 4 2023

[AUDIO] Tak mistrz Polski walczył o przetrwanie. „Trudna sytuacja nas motywowała”

niedziela, 11 czerwca 2023 20:06 / Autor: Damian Wysocki
[AUDIO] Tak mistrz Polski walczył o przetrwanie. „Trudna sytuacja nas motywowała”
[AUDIO] Tak mistrz Polski walczył o przetrwanie. „Trudna sytuacja nas motywowała”
Damian Wysocki
Damian Wysocki

Kończący się sezon był bardzo trudny dla najbardziej utytułowanej drużyny w polskim handballu. Wielokrotny mistrz kraju długo nie mógł znaleźć sponsora tytularnego. Jego byt na najwyższym poziomie wisiał na włosku. O tym, jak klub walczył o przetrwanie porozmawialiśmy w specjalnym programie przed Final4. Naszymi gośćmi byli Paweł Papaj i Sebastian Kozubek.

W listopadzie 2022 roku klub zwołał konferencję prasową, podczas której informuje, że ze sponsorowania wycofuje się firma Van Pur. Przez dwa i pół roku w pierwszy człon nazwy wchodziła jej sztandarowa marka – Łomża.

– Dobrego menadżera poznaje się w trudnych sytuacjach. W łatwych każdy może być prezesem klubu – mówił wtedy Bertus Servaas.

Wsparcie piwowarskiego potentata stanowiło około 30 procent klubowego budżetu. Mowa o olbrzymich pieniądzach, w granicach 8-10 milionów złotych na sezon. Znalezienie zastępstwa jeden do jednego w bardzo krótkim czasie jest trudnym zadaniem.

– Utarło się mówić, że zawsze w takich sytuacjach spadamy na cztery łapy. Tu nie ma jednak przypadku albo szczęścia. Musimy o to walczyć, bardzo mocno. I to o każdy miesiąc, razem z przedsiębiorcami, którzy nas wspierają – przyznaje Paweł Papaj, dyrektor ds. marketingu, dziś 20-krotnego mistrza Polski.

– To była trudna sytuacja, ale ona nas motywowała. Wiele osób chciało nam pomóc. Z propozycją sponsoringu trafiliśmy do większości firm mających duży potencjał finansowy. Musieliśmy zawęzić grono do tych, których rynki zbytu pokrywały się z naszymi zasięgami – mówi Sebastian Kozubek, dyrektor ds. sprzedaży kieleckiego klubu.

Efektów nie było widać. Nie udało się zrealizować pierwszego terminu, czyli 31 stycznia. Później trzeba było sprzedać Nedima Remiliego do Telekomu Veszprem, aby złapać oddech finansowy… do 31 marca. Przełom nie nastąpił, za to zaroiło się od teorii spiskowych. Prawdą było to, że Pick Szeged szykował się do wyciągnięcia połowy zawodników. I Tałanta Dujszebajewa.

– Próbowaliśmy wszystkiego. Przeprowadziliśmy dużo rozmów podczas mistrzostw świata. Rozmawialiśmy z firmami z całej Europy, ale brakowało kropki nad „i”. Pojawiało się światełko, a potem gasło. Była przecież debata w mieście, z której finalnie nic wielkiego nie wyszło. Wiemy, że czasami coś się dzieje na pstryknięcie paca. Nikomu nie zazdrościmy, ale po prostu jest przykro – mówi Paweł Papaj.

Pojawiło się dużo głosów krytyki ze strony miasta lub osób, które broniły jego interesów, po sytuacji z września poprzedniego roku, kiedy klub zagrał w Barcelonie z zasłoniętym herbem Kielc.

– To był błąd. Powiedział to sam prezes Servaas. Jednocześnie wiem, że zanim to zrobił, kontaktował się z włodarzami miasta. Nie dostał żadnej odpowiedzi. To był wyraz bezsilności, bo nie zostaliśmy docenieni. Wiemy, że kielczanie mogli poczuć się urażeni. Ale my robimy wiele pozytywnego. Wszędzie pokazujemy nasze przywiązanie do Kielc, mówimy o tym głośno, cały czas odwołujemy się do tożsamości lokalnej – tłumaczy dyrektor ds. marketingu.

Przełom nastąpił 19 kwietnia. Z nieoczekiwanej strony. Na wsparcie drużyny zdecydował się Barlinek, jedna z największych firm Michała Sołowowa. Jak stało się, że najbogatszy Polak postanowił wejść w sponsoring piłki ręcznej?

– To już słodka tajemnica prezesa Servaasa. Tylko on może zdradzić kulisy. Biznes i takie rozmowy lubią ciszę. Początek negocjacji to w stu procentach jego zasługa – tłumaczy Paweł Papaj.

Jaką rolę w ratowaniu klubu odegrali kibice? Jak klub trafił na osobę rozszerzającą oczerniające go informacje w nagraniu? Jakie grożą jej konsekwencje? Czy przyszłość klubu na najwyższym poziomie jest zabezpieczona? Co może wydarzyć się w Kolonii? DOWIEDZ SIĘ SŁUCHAJĄC CAŁEJ ROZMOWY!

 

PARTNEREM SERWISU SPECJALNEGO FINAL4 JEST 4ECO: 

348366997_1918015165220431_8717240582888113201_n.jpg 

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO