CIEKAWOSTKI
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania buduje prestiż i rozpoznawalność marki. Materiał partnera
Trzeba wiedzieć, że osoby korzystające z Internetu i wyszukiwarek mają swoje nawyki i już dawno stwierdzono, że większość internautów rzadko sprawdza wyniki wyszukiwania dostępne na dalszych stronach pojawiających się w odpowiedzi na zadane pytanie. W skrócie można powiedzieć, że analizie poddawana jest zawartość pierwszej i czasem drugiej strony wyników, a my powinniśmy dążyć do tego, aby się tam na stale znaleźć.
Przy okazji prowadzenia różnych badań i analiz stwierdzono, że najwięcej jest wejść na strony widoczne na pozycji od pierwszej do trzeciej. Warto tutaj nadmienić, że w większości przypadków na trzeciej pozycji kończy się ekran osoby przeglądającej wyniki, więc aby zobaczyć następne, musi ona przewinąć stronę za pomocą pionowego suwaka przeglądarki. Oczywiście nie oznacza to, że pozostałe witryny widoczne na pierwszej stronie wyników są na straconej pozycji. Od ponad dekady czasu możemy zaobserwować tendencję, zgodnie z którą wielu bardziej świadomych internautów pomija kilka pierwszych pozycji i zaczyna szukać ciekawych materiałów mniej więcej od połowy pierwszej strony wyników. Możemy dopatrywać się różnych przyczyn tego zjawiska a do najbardziej prawdopodobnych zaliczamy:
a). strony o dyskusyjnej wartości merytorycznej, nastawione na kliknięcia wyświetlanych reklam, pojawiające się w wynikach wyszukiwania
b). wzrost popularności reklamy kontekstowej i możliwość wykupienia pozycji w wynikach wyszukiwania.
Należy wiedzieć, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania wpływa na liczbę jej odwiedzin. Odnotowywane różnice są spore i często sięgają nawet kilkuset procent. W środowisku pozycjonerskim przyjęło się, że w przypadku kiedy poszukujący nie znajdują informacji na pierwszych dwóch stronach wyników, wtedy najczęściej zmieniają poszukiwane hasło na inne, bardziej dokładne. Dlatego też bardzo istotnym elementem jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Warto na przykład przyjrzeć się przykładowi firmy sprzedającej zamki dmuchane. W tym przypadku pozycjonowanie hasła „zamki” nie jest konieczne, bowiem konkurencja wśród stron turystycznych i firm oferujących na przykład zamki błyskawiczne jest ogromna. Powinniśmy się skupić na hasłach pasujących do danej branży, takich jak „zamki dmuchane”, „zamki dla dzieci”, „zamki na plażę” itp.
Warto też wiedzieć, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych polega na zdobywaniu wartościowego ruchu na stronie, dlatego musimy się skupić na pozycjonowaniu haseł, które nam taki ruch zapewnią, przez co zwiększą naszą potencjalną rentowność. Równolegle z walką o pozycję w wynikach wyszukiwania musimy zadbać o stronę merytoryczną pozycjonowanej strony. Powinniśmy bowiem wiedzieć, że przed dokonaniem transakcji zakupu czy zamówienia usług ludzie bardzo często szukają informacji na dany temat w celu jego zgłębienia. Przeważnie stosowaną metodą poszerzenia wiedzy na dany temat jest poszukiwanie informacji w Internecie przez wpisywanie haseł kojarzonych z danym produktem czy daną usługą - słów kluczowych. Jeżeli w trakcie tych poszukiwań nasz serwis będzie się ukazywał na pierwszych stronach wyników, to taka osoba zapamięta jego nazwę i będzie wiedziała, że ten właśnie serwis jest najlepszy, jeżeli chodzi o dany temat.
Trzeba z całą mocą podkreślić, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania buduje prestiż i rozpoznawalność marki.
Podsumowując warto zapytać, jak w praktyce działa rozpoznawalność marki? Wyobraźmy sobie, że osoba, która kupiła od nas przykładowy zamek dmuchany, jest pytana przez swoich znajomych o to, gdzie znalazła taki rewelacyjny produkt. Bez większego trudu możemy się domyślić odpowiedzi na postawione pytanie - nasz klient poda nazwę firmy i adres strony WWW, na której można zapoznać się z ofertą. Osoba pytająca niekoniecznie od razu wejdzie na naszą stronę i dokona zakupu, ale jest bardzo prawdopodobne, że wpisze w wyszukiwarce hasło „zamki dmuchane” i przeprowadzi własne rozpoznanie. Po wyświetleniu strony z wynikami i zapoznaniu się z jej zawartością osoba szukająca w pierwszej kolejności kliknie adres, o którym usłyszała od znajomego.