CIEKAWOSTKI
Tych błędów unikaj w fotografii produktowej
Rola fotografii produktowej jest często bagatelizowana przez sklepy internetowe, czy firmy korzystające z tego sposobu prezentacji swojej oferty. Wielu przedsiębiorców skupia się na tym aby każdy z przedmiotów miał jakiekolwiek zdjęcia. Jakiekolwiek, a więc z różnych źródeł, nie zawsze dobrej jakości. Nie powinniśmy jednak zapominać, że to właśnie fotografia produktowa pełni bardzo ważną rolę reklamową a także informacyjną w naszych ofertach. Dobrej jakości zdjęcia produktów mogą pozytywnie konwertować, a złe zniechęcać do pozostania na stronie e-sklepu.
Tania fotografia produktowa? Zapłacisz dwa razy.
Jak bywa z wieloma usługami, decydując się na wybór taniego fotografa produktowego w większości przypadków będziemy zmuszeni powtórzyć sesję zdjęciową przedmiotów. To oczywiście wiąże się z przepaleniem większego budżetu, niż gdybyśmy od razu skorzystali z usług profesjonalnego studio packshot. Jeśli wycena fotografii produktów jest znacząco niższa od innych, które otrzymaliśmy, może to być czerwoną lampką ostrzegawczą. Jeśli specjaliści w danej dziedzinie wyceniają sesję podobnie na daną kwotę, to niższa cena musi wynikać na przykład z braku doświadczenia takiego usługodawcy. To spowoduje, że poza oczywistą stratą czasu, sesję packshot będziemy musieli powtórzyć i ponieść dodatkowo koszty usługi wykonanej profesjonalnie.
Błędy techniczne możesz wyłapać samemu
Jeśli mamy już fotografie produktowe w naszym sklepie internetowym czy zdjęcia do katalogu, możemy w prosty sposób zweryfikować ich jakość. Taką czynność powinniśmy systematycznie powtarzać dla nowych przedmiotów. Możemy również skorzystać z pomocy znajomych czy rodziny. Poprośmy aby w roli osoby postronnej przeglądali naszą ofertę i zgłaszali nam wszelkie uwagi. Często kolejna osoba może bez trudu zauważyć coś co dla nas nie jest problemem a wpływa na negatywny odbiór oferty wśród wielu użytkowników.
Ostrość i jakość fotografii produktowej
To bardzo ważna cecha każdego zdjęcia produktu. Szczególnie w dobie coraz lepszych wyświetlaczy. Obecnie, nawet smartfony posiadają rozdzielczość często przewyższającą FullHD, co wymaga znacznie lepszej jakości packshotów niż kilka lat temu. Warto więc sprawdzić nasze zdjęcia produktowe na kilku różnych urządzeniach. Jeśli nie są one w pełni ostre lub wyraźne to znak aby przyjrzeć się problemowi.
Kolor przedmiotu w rzeczywistości kontra kolor na fotografii produktu
Poprawny kolor przedmiotu na fotografii produktowej to niezwykle ważny składnik udanego packshotu. Nie możemy dopuścić aby kupujący otrzymał towar, który wyglądem znacznie różni się od obrazu widzianego na ekranie. Spowoduje to duże niezadowolenie ze strony kupujących a w konsekwencji wiele problematycznych zwrotów.
Zbyt mała ilość zdjęć produktu
To również kolejny najbardziej podstawowy błąd jaki spotkamy w wielu ofertach. Zbyt mała liczba fotografii produktów nie buduje zaufania u kupujących. Zupełnie niedopuszczalny jest brak lub tylko jedno zdjęcie przedmiotu w ofercie.
Brak spójności w fotografiach produktów
Błąd ten jest szczególnie dokuczliwy gdy przeglądamy kategorię przedmiotów i każdy z nich ma zdjęcie wykonane w innym stylu. Wygląda to niedbale i zmniejsza zaufanie do oferty. Fotografie produktów z różnych źródeł, pomieszane z tymi słabej jakości dają przekaz, że nie dysponujemy przedmiotami z oferty w rzeczywistości. Sklepy i firmy profesjonalnie budujące swój wizerunek, dbają aby zdjęcia produktowe były wykonane w ten sam sposób. To podświadomie informuje klienta, że sklep posiada fizycznie towar jeśli wykonał mu spójne fotografie.
Wpis powstał na bazie artykułu: https://www.fotographia.pl/najczestsze-bledy-w-fotografii-produktowej/