CIEKAWOSTKI
Pozycjonowanie e-commerce – na czym polega i w jaki sposób to robić?
Witryny internetowe znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania są darzone przez odbiorców największym zaufaniem. Dotyczy to przede wszystkim sklepów internetowych, dlatego konieczne jest zadbanie o ich pozycjonowanie. Dzięki temu możliwe będzie zaobserwowanie wzrostu ruchu na stronie i przykucie uwagi potencjalnych klientów, a co za tym idzie, zwiększenie sprzedaży.
Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest długofalowym procesem, który ma na celu zwiększyć ich widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podejmuje się dwa rodzaje działań w zakresie pozycjonowania – on-site (wewnątrz witryny sklepu) oraz off-site (poza witryną). Działania on-site obejmują optymalizację konkretnych elementów strony, np. pod kątem treści. Warto prowadzić dodatkowo działania z zakresu User Experience przekładające się na zwiększenie współczynnika konwersji.
Działania off-site to z kolei m.in. link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków przekierowujących odbiorców na stronę danego sklepu. Pozycjonowanie e-commerce obejmuje szereg działań, których zadaniem jest dostosowanie sklepu do wytycznych wyszukiwarki i algorytmów mających wpływ na tworzenie rankingu witryn.
W jaki sposób przebiega pozycjonowanie e-commerce?
Osoby, którym zależy na tym, by wszystkie działania w tym zakresie zostały przeprowadzone prawidłowo, powinny sięgnąć po pomoc w pozycjonowaniu e-commerce. Można ją uzyskać od profesjonalnych agencji. W ramach optymalizacji e-commerce proponują one i wdrażają skuteczne zmiany. Proces ten polega m.in. na przygotowywaniu atrakcyjnych opisów produktowych czy prowadzeniu bloga sklepu.
Nie wolno zapomnieć też o wielu aspektach technicznych związanych z zarządzaniem witryną z panelu platformy. Konieczne jest m.in. określenie odpowiednich tytułów dla każdej podstrony, znakowanie metadanych, wdrażanie przekierowań, tematyczne grupowanie produktów w podkategorie, opisywanie zdjęć z wykorzystaniem atrybutu ALT, tworzenie adresów URL przyjaznych dla odbiorców, usuwanie bądź przeredagowywanie duplikujących się treści oraz linkowanie wewnętrzne w obrębie strony.
Choć zagadnienie to wydaje się złożone, wszystkie czynności są niezbędne, by sklep był przejrzysty i funkcjonalny. Dzięki temu klienci nie będą mieli problemów ze znajdowaniem interesujących ich towarów. Wpłynie to na ich ponowne odwiedziny na danej stronie, gdy będą potrzebowali innego produktu z oferty.