CIEKAWOSTKI
Kieleckie „UFO” w ogólnopolskiej reklamie Funduszy Europejskich
„Efekty unijnych dotacji są bliżej, niż myślisz” – to hasło reklamowe nowej kampanii o Funduszach Europejskich. W spocie telewizyjnym pokazany jest m. in. nowy kielecki dworzec autobusowy oraz hybrydowy autobus kieleckiej komunikacji miejskiej. Spot promuje konkurs Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, dotyczący znaczenia dotacji unijnych we własnym życiu. Do wygrania nawet 5 tysięcy złotych!
Kampania ma za zadanie pokazać, że z funduszy unijnych korzystamy na co dzień, niekoniecznie zdając sobie z tego sprawę. W spocie zobaczymy m. in. e-recepty, nowoczesne place zabaw, czy wsparcie wydarzeń kulturalnych.
Jeden z kadrów pokazuje kielecki dworzec autobusowy na tle kościoła Świętego Krzyża. Na peronie stoi hybrydowy autobus, kupiony w 2018 roku, a nad nim wisi elektroniczna tablica z czasem odjazdu poszczególnych kursów.
Reklama zachęca też do wzięcia udziału w konkursie. Nagrody za trzy pierwsze miejsca wynoszą odpowiednio 5, 3 i 2 tysiące złotych. Aby wziąć w nim udział, należy nagrać krótki filmik na temat efektów działania środków unijnych w swojej okolicy lub opowiedzieć o tym, jak fundusze zmieniły czyjeś życie. Przygotowane nagranie trzeba wysłać za pomocą strony internetowej dniotwarte.eu.
Termin zgłoszeń upływa 10 września. Zwycięzca zostanie wyłoniony w drodze głosowania na stronie internetowej, które potrwa od 15 do 23 września. Wyniki ogłoszone zostaną 27 września.