CIEKAWOSTKI
Jak zbudować most modułowy? Najlepiej ze specjalistami. Materiał partnera
Przy budowie mostów zatrudniani są najlepsi inżynierowie. Podyktowane to jest względami bezpieczeństwa, które konstrukcja musi spełniać. Jak to wygląda w praktyce?
Mosty buduje się jako konstrukcje stałe lub tymczasowe. Uzależnione to jest od okoliczności, w jakich mają one powstać. Nieco inaczej należy podejść do użytkowania długoterminowego spowodowanego remontem głównego ciągu komunikacyjnego. Również inną strategię należy obrać w sytuacji, gdy prowadzący do danej miejscowości most, został zerwany w wyniku działań sił natury. W obu sytuacjach ważne są takie elementy jak czas budowy, wytrzymałość i okres funkcjonowania. Powyższe zdarzenia, jak i inne przypadki, kiedy most modułowy może być potrzebny, wymagają indywidualnej oceny i skutecznego planu. W nagłych sytuacjach, ale także w zaplanowanych działaniach, przydatny będzie most modułowy.
Prosta konstrukcja
W komfortowej sytuacji, jak we wspomnianym remoncie głównego mostu, można wszystko zaplanować. Oznacza to, że zbudujemy np. most belkowy, na który zostanie przekierowany ruch z jednej arterii miasta. Utrzymanie jego płynności uchroni dzielnicę przed korkami, a dzięki temu także przed frustracją mieszkańców. W końcu wyłączenie ciągu komunikacyjnego i zaserwowanie mieszczanom objazdów często nieprzystosowanymi do tego odcinkami nie spotka się z uznaniem. Nawet jeśli po remoncie lub budowie nowego obiektu ruch będzie odbywał się płynniej. Liczy się tu i teraz i dlatego mając czas, można stworzyć skuteczną alternatywną trasę. Wspomniany most belkowy sprawdzi się jako obiekt półstały lub tymczasowy. Obsłuży zarówno ruch drogowy, jak i pojazdy budowlane, które zwykle ciężarem przewyższają klasyczne pojazdy drogowe. Najlepiej sprawdzi się na odcinkach o długości do 21 m. Po zainstalowaniu przęseł pośrednich można dodatkowo wydłużyć obiekt. Niemniej w takiej sytuacji warto wziąć pod rozwagę inny most modułowy, który będzie dostosowany do naszych potrzeb. Więcej informacji na ten temat znaleźć można na https://www.jansonbridging.pl/pl/rozwiazania/mosty-modulowe.
Niestandardowe wymagania
Mosty modułowe to nie tylko modele belkowe, ale także warianty blachownicowe, panelowe, kratownicowe czy zwodzone. W podobnej technologii buduje się także kładki piesze znane z parków lub przepraw w miejskiej dżungli. Taka plastyczność ma swoje niepodważalne zalety. Budując określoną konstrukcję, dostosowujemy ją do potrzeb danego miejsca. Dzięki różnej długości przęseł możemy swobodnie obliczyć wielkość budowli, która sprawnie i bezpiecznie połączy dwa brzegi. Mamy wpływ nie tylko na długość, ale także szerokość. W ten sposób powstają mosty, które mają dwa lub kilka pasów, a także oddzielone obszary dla ruchu pieszego i rowerowego. W ten sposób osoby niezmotoryzowane są chronione przed szybciej przemieszczającymi się pojazdami. Istotna jest więc nie tylko szerokość nawierzchni, ale jej powierzchnia. W najlepszych modelach stosuje się rozwiązania antypoślizgowe, co w naszym klimacie i przy dużej częstotliwości opadów jest koniecznością. W ten sposób zarówno piesi, jak i pojazdy mogą bezpiecznie przekroczyć most, zachowując dobrą przyczepność.
Mosty to w naszej codzienności bardzo ważne elementy infrastruktury. Muszą to być konstrukcje solidne, wytrzymałe i bezpieczne dla użytkowników. W sytuacji, gdy potrzebujemy alternatyw, choćby na czas remontu, warto rozważyć wzniesienie mostu modułowego. Szybka w budowie konstrukcja pozwoli utrzymać dotychczasowy przepływ ludzi i pojazdów przez określony czas, a w dopasowanym wariancie może posłużyć przez dłuższy okres. Dobrze więc mieć takie rozwiązanie na uwadze.