CIEKAWOSTKI
Jak podnieść wskaźnik CTR i przykuć uwagę klientów w wynikach wyszukiwania? Materiał partnera
Dzięki połączeniu wysokiej pozycji firmowej strony w wynikach wyszukiwania Google z atrakcyjnym komunikatem, który skłania potencjalnego klienta do kliknięcia w Twój link, możesz zwiększyć CTR. Wskaźnik mówiący, ile osób po wyświetleniu Twojej strony w wynikach wyszukiwaniaprzeszło na nią, może zasygnalizować jej wysoką wartość Google. Jak poprawić współczynnik CTR, który wpływa na zyski?
Jak oblicza się współczynnik klikalności?
Wskaźnik CTR (Click-throughrate) sugeruje, czy użytkownicy Google wyświetlający Twoją stronę w wynikach wyszukiwania czują się zachęceni do kliknięcia w link, czy pomijają ją, wybierając konkurencję. Przykładowo: jeśli link do Twojej strony wyświetlił się 140 razy w wynikach wyszukiwania i został kliknięty 21 razy, współczynnik CTR wynosi 15%. Im wyższy CTR, tym lepiej. Ten wskaźnik można wykorzystywać również do pomiaru skuteczności powiadomień, banerów, newsletterów itp.
Jeżeli chcesz, aby link do Twojej strony wydawał się atrakcyjniejszy dla potencjalnych klientów w porównaniu do strony konkurencji, przeczytaj, jak poprawić CTR i zwiększyć atrakcyjność wyniku Google według eksperta SEO.
Trzy sposoby, które wykorzystują eksperci, aby zachęcić klientów do kliknięcia w link i zwiększyć współczynnik CTR
Metody, które umożliwiają poprawę współczynnika klikalności, wpisują się w strategie SEO, PPC i content marketingowe. Wykorzystanie taktyk z łączących się ze sobą obszarów pozwoli Ci uzyskać najlepsze efekty.
Po pierwsze – mając na celu osiągnięcie wysokiej pozycji, pamiętajo jak największej ekspozycji strony w wynikach wyszukiwania. Uplasowanie się w TOP 1 to nie wszystko, zwłaszcza że przed pierwszym wynikiem uwagę użytkownika odwracają nawet cztery reklamy, featuredsnippet i box„peoplealsoask”. Pamiętaj także o wyróżnieniu wyniku wyszukiwania za pomocą danych strukturalnych, które mogą zawierać m.in. informacje produktowe, cenne opinie, listę FAQ.
Po drugie – poszukaj skutecznych rozwiązań za pomocą Google Ads. W naprzemiennie wyświetlanych reklamach wykorzystaj różne wartości, które oferujesz klientom. Z testów wyniknie, które korzyści zostały odebrane jako najbardziej obiecujące. Więcej o najlepszych strategiach PPC, które pomogą Ci wznieść kampanie Google Ads na wyższy poziom, uniknąć błędów i zwielokrotnić zyski, przeczytasz na blogu AdCookie.
Jeśli masz mocno ograniczone wydatki firmowe na reklamę, w tym budżet na Google Ads, możesz przeanalizować frazy i sformułowania pojawiające się w reklamach konkurencji. Wnioski umożliwią Ci stworzenie listy atutów usług lub produktów, które warto wyeksponować w metatitle i meta description. Skoro o nich mowa, nie sposób nie poruszyć kolejnego ważnego aspektu, który wpływa na współczynnik CTR i jest najłatwiejszy we wdrożeniu.
Po trzecie – wyżej wspomniane meta tagi powinny zawierać liczby. Wyliczanki wydają Ci się oklepane? Jednak ta prosta konstrukcja ma wielką moc. Marketerzy nieustannie powtarzają, że krótkie komunikaty napisane językiem korzyści z uwzględnieniem liczb wzbudzają zainteresowanie internautów. Liczba to konkret, który pozwala uzmysłowić użytkownikowi, czy opłaca mu się przejść na stronę, a także oszacować, ile czasu zajmie mu zapoznanie się z listą produktów, poradnikiem itp. W zależności od komunikatu opłaca się użycie liczby niższej lub wyższej niż konkurencja. Przykłady? Niższa liczba sprawdzi się, kiedy akcentujesz czas wykonania usługi, a wyższa podczas oferowania listy pomysłów, produktów itp.